De set van 100%

Gestart door 100%Marantz, oktober 10, 2013, 14:18:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

#240
Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 20, 2015, 23:35:42
Velen zouden al blij zijn met 1 sm11 en jij hebt er gewoon 2. WOW.

Ik had ook genoeg met 1. De mijne heb ik sinds mijn 18. Altijd heel tevreden over geweest. Ergens ook de angst dat hij kon stuk gaan en niet herstelbaar.
Toen ik er een heb te koop gezien een offerte gemaakt en uiteindelijk niet gehad.
Heb dezelfde dan wat later teruggezien en uiteindelijk gekocht. Een beetje zot, maar wel een goede prijs.
Hij is in perfecte staat. Heb uitgebreid getest en aan de kant gelegd.

Ik dacht al een tijdje aan deze opstelling en zondag uiteindelijk alles uit het rack gehaald en dit in de plaats.
Vind het heel mooi zo. En ook wat logischer om één van mijn beste versterkers op deze speakers te plaatsen.

In mijn bureau heb ik nu een SC6 en SM6 wat ook zeer goed is. En een CD 100 :-)
marantz, what else?

SB_Marantz

De 100 loopt nog ok?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Ja, heb hem gisteten avond even getest en alles OK [emoji3][emoji3]
Ongelooflijk een CD 100 van 1983 en nooit niets aan gedaan. 1 keer de lens schoongemaakt. [emoji6]


Via iOS
marantz, what else?

100%Marantz

marantz, what else?

100%Marantz

Ze zijn binnen[emoji12]



Sent from my iPad using Tapatalk
marantz, what else?

contour

uitpakken altijd leuk!!
veel plezier ermee  :lol:

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

100%Marantz

#246
Ik ben blij ze in "Walnut" te hebben gekozen. Geeft goed.
Het design is niet de grootste kwaliteit van Klipsch, maar ze zijn indrukwekkend.
Het verschil met de Triangles is groot. Triangle's zijn echt mooi, gerafineerd, op zijn frans, de Klipsch'en meer op zijn amerikaans [emoji6]

Een eerste indruk: ze zijn zwaar!!!!  Bijna 40 kg per zuil.

Ik heb ze dus eerst in de living geplaatst aangesloten aan een SC/SM6 en een CD 100. Slechte plaatsing, gewoon even om te zien wat er uit komt.
Er komt dus geluid/muziek.
Ik heb ze dan maar naar boven gebracht, zwaar dat die zijn, en groot ;-)
Ze staan dus geïnstalleerd op mijn slaapkamer voorlopig op een SM 7 een airport express
En een CD 880

Ik ben dus nu aan het luisteren.
Nog wat vroeg om een werkelijke indruk te kunnen neerschrijven.
Wat ik wel al kan zeggen is dat het hard, zeer hard kan, met een mooie zware bass en heldere hoge tonen.
Zal eerst nog wat meer moeten luisteren om een betere indruk te kunnen geven.
Ben nu naar klassiek aan het luisteren en klinkt wel mooi. [emoji41]


Sent from my iPad using Tapatalk
marantz, what else?

100%Marantz

#247


Chris Rea live, heb de indruk erbij te zijn [emoji6][emoji6]


Via iOS
marantz, what else?

xander32




Brute ls.  HB. Veel luisterplezier.
Bieden deze ook nog enige verfijning?

100%Marantz

Wat bedoel je juist met enige verfijning?


Via iOS
marantz, what else?

xander32

Ze spelen op z'n Amerikaans schrijf jij, daarbij denk ik aan;
Opzichtig, aanwezig, luidruchtig, bombast, met regelmaat meer shine dan zijn.

Jij geeft ook aan; ze spelen hard, waarbij een flinke, mooie bas en een helder hoog. Daarbij denk ik aan; ls. welke gemakkelijk aan zijn te sturen, een soort van loudness geluid geven, waarbij vooral de bas en het hoog in het gehoor springen.

Echte fun ls., waarmee je zeer zeker veel luisterplezier kan hebben, indien bovenstaande jou aanspreekt en bij jouw luistergewoontes past.


Maar kunnen ze ook zacht, waarbij het geluid homogeen blijft en hoe staat het met de detaillering? Wat betreft het stereobeeld, de afbeelding door de ls.? Wat valt er te zeggen over de (fijn-)dynamiek?

WimPeu

Citaat van: 100%Marantz op april 19, 2015, 22:09:38
Hierbij fototjes [emoji6]


Via iOS

Wow, werkelijk prachtige stapel..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

100%Marantz


Citaat van: WimPeu op juni 06, 2015, 07:27:17
Wow, werkelijk prachtige stapel..

Dank je
Is inderdaad heel leuk om naar te luisteren en te kijken.


Via iOS
marantz, what else?

100%Marantz

#253
Citaat van: xander32 op juni 06, 2015, 05:22:34
Ze spelen op z'n Amerikaans schrijf jij, daarbij denk ik aan;
Opzichtig, aanwezig, luidruchtig, bombast, met regelmaat meer shine dan zijn.

Jij geeft ook aan; ze spelen hard, waarbij een flinke, mooie bas en een helder hoog. Daarbij denk ik aan; ls. welke gemakkelijk aan zijn te sturen, een soort van loudness geluid geven, waarbij vooral de bas en het hoog in het gehoor springen.

Echte fun ls., waarmee je zeer zeker veel luisterplezier kan hebben, indien bovenstaande jou aanspreekt en bij jouw luistergewoontes past.


Maar kunnen ze ook zacht, waarbij het geluid homogeen blijft en hoe staat het met de detaillering? Wat betreft het stereobeeld, de afbeelding door de ls.? Wat valt er te zeggen over de (fijn-)dynamiek?

Over he amerikaans had ik het over het design, nog niet de sound.

Loudness geluid is het zeker niet.
Ik luisterde gisteren avond naar een aantal live opnames en de stemmen komen er prachtig uit.
Het is wel amerikaans, ook op laag volume blijft het mooi en helder spelen.

Wanneer ik het over hard had, bedoel ik dat je niet bang moet zijn om het volume wat open te draaien, ze blijven heel comfortabel, ze kunnen er gemakkelijk tegen.

Met "gemakkelijke" indrukwekende muziek als je begrijpt wat ik bedoel zijn ze heel indrukwekkend, je stijgt het volume en het blijft maar komen.

Ik ga nog veel moeten luisteren. Ik denk dat hoe meer ik ze ga luisteren hoe meer ik ze ga apprecieren.

Ik zal zondag mijn SM1000 erop zetten.

I keep you posted.



Via iOS
marantz, what else?

SB_Marantz

Have fun met de mk2!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM