Auteur Topic: De set van Xander32.  (gelezen 39160 keer)

Online xander32

• Donateur!
  • Geen leven buiten Marantz
  • Not that serious!
Re: De set van Xander32.
« Reactie #750 Gepost op: augustus 20, 2010, 21:40:29 »
Thx voor alle input notworthy. Ga er morgen verder mee aan de slag.

Sander.
Usher BE 718 | Musical Fidelity A5 | Lyngdorf CD-1 | Velodyne SPL-800 Ultra | Panasonic TX-P 46 G10 | Pioneer BDP-320 | Cardas Crosslink | Slinky Links RS1 | WLM

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #751 Gepost op: augustus 24, 2010, 09:28:19 »
Afgelopen dagen met diverse software de sub verder proberen te integreren in de set. Volgens mij is de integratie best redelijk gelukt. Echter ben ik nog niet geheel overtuigd van de sub in m`n set :no:.

De sub geeft wel heel subtiel net dat beetje meer fundament maar om nou te zeggen dat daardoor het geheel naar een hoger plan wordt getild :roll: ...

Ik blijf er nog maar een poosje mee experimenteren.

Sander.

Edit: en toch lijkt het geheel met sub soms wat strakker te klinken in het laag ... zojuist een numer opstaan welke wat vet en minder strak in de bass klonk en ik dacht laat ik de sub eens weer uitzetten maar dat stond die al ... Na inschakelen klonk het geheel meer gecontroleerd ...
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2010, 10:13:25 door xander32 »
Usher BE 718 | Musical Fidelity A5 | Lyngdorf CD-1 | Velodyne SPL-800 Ultra | Panasonic TX-P 46 G10 | Pioneer BDP-320 | Cardas Crosslink | Slinky Links RS1 | WLM

Offline Stadium III

• Audyssey MultiEQ XT Pro
  • Global Moderator
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • !! Marantz !!
« Reactie #752 Gepost op: augustus 24, 2010, 14:35:21 »
Goed bezig Robert
Marantz SR 7005 / UD 5005
AE Aelite Three/One/Centre
Rel Stadium III
Sharp LC46XL2E
VDH/Supra Bekabeling
Humax IRHD 5000C

Offline lo

• Donateur!
  • Doe de dingen die je leuk vindt en geniet ervan
« Reactie #753 Gepost op: augustus 24, 2010, 14:46:51 »
Sander, Robert :-o

het duizelt me een beetje

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17. Dynaudio contour S3.4, audience 72. In opslag marantz CD17mk3KI

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #754 Gepost op: augustus 24, 2010, 16:57:42 »
Blijft lastig voor Stadium III, o nee Rob, om real en nick uit elkaar te houden  :-P.

Sander, of was het nou toch ...

Sander, Robert :-o

het duizelt me een beetje

groet,

lo

Offline lo

• Donateur!
« Reactie #755 Gepost op: augustus 24, 2010, 17:05:45 »
 :-D
xander32, sander, robert..... euhhhhh. Nou ben ik helemaal de weg kwijt pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17. Dynaudio contour S3.4, audience 72. In opslag marantz CD17mk3KI

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #756 Gepost op: september 06, 2010, 22:02:00 »
Nog steeds geen besluit betreft de BK genomen.
Die draagt zeker wat bij maar de meerwaarde is wat mij betreft in het stereo niet erg groot.

Sander.

Offline lo

• Donateur!
« Reactie #757 Gepost op: september 06, 2010, 22:11:31 »
Lastig, lastig. :|
Ben toch wel heel benieuwd waar je op uit gaat komen :yes:
Je zult ongetwijfeld al met verschillende genres muziek hebben geprobeerd, en daar een beeld bij hebben.
Kun je omschrijven waar je twijfel nu zit?

groet,

lo

Offline Marantz 81

• Donateur!
  • Lekker genieten van mooie muziek
« Reactie #758 Gepost op: september 06, 2010, 22:14:12 »
Nog steeds geen besluit betreft de BK genomen.
Die draagt zeker wat bij maar de meerwaarde is wat mij betreft in het stereo niet erg groot.

Sander.

misschien in de toekomst eens kijken voor hoogwaardige front fire Sub ( gesloten kist )   :wink:

wat ik denk is dat je monitoren van een veel hogere kwaliteit zijn en niet alles matcht met elkaar

weet wel toen ik nog bezig was met subwoofers in de auto weliswaar er echt heeeeeeeel veel tijd in ging zitten om het perfect te krijgen ,dat het klinkt als een geheel  byebye
« Laatst bewerkt op: september 06, 2010, 22:16:10 door Marantz 81 »
Marantz en Dynaudio :)

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #759 Gepost op: september 07, 2010, 20:11:20 »
Mwah, als de BK mij niet kan overtuigen van de meerwaarde van een sub in `t stereo dan ga ik zeker niet nog veel meer geld in een experiment meer een zeer onzekere uitkomst steken  :no:.

Zelf in het verleden ook verschillende subs in m`n auto`s gehad: de lekkerste was een 12 inch van Rockford Fostgate in een gesloten kast maar een vermogen dat het kreng nodig had om lekker te spelen :-o.

Sander.

misschien in de toekomst eens kijken voor hoogwaardige front fire Sub ( gesloten kist )   :wink:

wat ik denk is dat je monitoren van een veel hogere kwaliteit zijn en niet alles matcht met elkaar

weet wel toen ik nog bezig was met subwoofers in de auto weliswaar er echt heeeeeeeel veel tijd in ging zitten om het perfect te krijgen ,dat het klinkt als een geheel  byebye

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #760 Gepost op: september 07, 2010, 20:15:14 »
Bij sommige software geeft de sub een extra stukje fundament waardoor het geheel nog wat volwassener klinkt. Echter is dat maar bij zo weinig (van mijn) software dat ik twijfel of ik daarvoor de BK wil aanhouden ...

Sander.
Lastig, lastig. :|
Ben toch wel heel benieuwd waar je op uit gaat komen :yes:
Je zult ongetwijfeld al met verschillende genres muziek hebben geprobeerd, en daar een beeld bij hebben.
Kun je omschrijven waar je twijfel nu zit?

groet,

lo

Offline gerard

• Marantzofiel!
  • myfi
« Reactie #761 Gepost op: september 07, 2010, 21:12:54 »
Bij sommige software geeft de sub een extra stukje fundament waardoor het geheel nog wat volwassener klinkt. Echter is dat maar bij zo weinig (van mijn) software dat ik twijfel of ik daarvoor de BK wil aanhouden ...

Sander.

Gebruik je de set niet bij filmkijken?
Dan lijkt de BK me wel lekker om erbij te hebben  :yes:  en laat je 'm bij muziek lekker uit.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #762 Gepost op: september 07, 2010, 21:15:30 »
Nog niet uitgeprobeerd: zal dat ook meenemen in mij keuze.

Sander.
Gebruik je de set niet bij filmkijken?
Dan lijkt de BK me wel lekker om erbij te hebben  :yes:  en laat je 'm bij muziek lekker uit.

Offline Shepherd Moon

• Houdt van Marantz
« Reactie #763 Gepost op: september 09, 2010, 10:25:35 »
Normaal zou je met je sub toch een mooi lekker laagje kunnen aanbrengen aan je geluidsbeeld.
Zeker met contrabassen werken om je sub mooi te integreren in je set.

Als alles mooi in lijn klint zonder er een noot echt uitspringt of wegebt zonder je het wilt heb je die mooi klaar. Staat die zeker al op een mooie plaats in je woonkamer en hoef je daar niet meer aan te komen.

Zeker de kantelfrequentie moet goed staan en experimenteren met de faseschakelaar is ook zeker handig.
En zoals je aangeeft is niet alle software even diep in bas, maar niettemin zit er in de stem ook altijd wat subgeluid. Die timbre die vanuit de borst kan je meestal subtiel in je sub horen en die moet mooi in de stem vallen. je moet je er wel op focussen natuurlijk. Als jeje oor eens tegen de sub houdt en laat een zangeres eens haar keel openzetten bij een goede opname kan je dat zeker in je sub terughoren. Al staat de crossover op 40Hz of zo...
Je sub kan als alles goed zit echt wel (en zeker ook bij de meeste bookshelf speakers) alles tot een hoger plan leiden.
Als je echt nog een kleine toevoeging van warmte (dus ook die timbre) in de stem krijgt, dan staat de fase van je sub goed. Aangezien je actief stuurt, kan je natuurlijk niet met de time allignment werken zoals je met de surround zou kunnen doen. Maar moet je best zoeken naar een mooie stek in je woonkamer.
Marantz stereo set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pana DMR-EH57, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Stekkerblok: Monster HTS1000,

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #764 Gepost op: oktober 15, 2010, 09:03:14 »
Gisteren aaf Drees62 (Andre) op de koffie gehad. Weer eens op niveau over muziek in het algemeen en de hardware kunnen kletsen  8-).

En natuurlijk ook mijn huidige stereo-setup aan de tand gevoeld. Met en zonder de BK.
Wij kwamen samen tot de conclusie dat ik de sub heel behoorlijk heb geintegreerd in de set en dat deze van toegevoegde meerwaarde is: voorlopig mag die dus nog blijven  :yes:.

Sander.
« Laatst bewerkt op: oktober 15, 2010, 09:11:27 door xander32 »