Auteur Topic: De set van Xander32.  (gelezen 40454 keer)

Online xander32

• Donateur!
  • Geen leven buiten Marantz
  • Not that serious!
Re: De set van Xander32.
« Reactie #1110 Gepost op: januari 28, 2012, 10:35:36 »
Dat schuiven, ook minder dan een cm :roll:, heeft bij mij vooral invloed op een strakke bas en "diepte" in het muzikale plaatje, maar geen invloed op de scherpe klanken. Komt misschien omdat er bij mij gordijnen achter hangen?

Toch maar weer de stof frontjes op je luidsprekers plaatsen..?  violent1
Beter dan het hele jaar een kerstboom in je kamer  :-)
Zojuist de speakers weer verschoven naar een voorgaande positie; geen/weinig impact op de klank, wel op geluidsbeeld, comform Gerard z`n bevindingen.

Ik snap er geen bal meer van :|.

In gedachten alles na gelopen; wat is er gewijzigd sinds eind december? Meubels/inrichting ongewijzigd, verhaal van de kerstboom is kolder want voordat die er stond zijn mij de sss-klanken ook niet opgevallen en verder ... ???

Er is een kabelbreuk (spanning/stroom) geweest hier voor thuis maar die is hersteld.

Inzake de componenten/kabels alles ongewijzigd.

Mijn gehoor zal ook niet in die mate gewijzigd zijn ... Heb ik dan de drie maanden voor het moment dat mij de sss-klanken opvielen dan niet goed opgelet, deze niet gehoord? Antwoord: pertinent zeker nee, al die tijd heb ik en kritisch geluisterd en genoten van de set.

Allicht dat medio komende maand Andre, Wim en/of de metingen nog wat brengen  :yes:.
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2012, 10:38:05 door xander32 »
Usher BE 718 | Musical Fidelity A5 | Lyngdorf CD-1 | Velodyne SPL-800 Ultra | Panasonic TX-P 46 G10 | Pioneer BDP-320 | Cardas Crosslink | Slinky Links RS1 | WLM

Offline WimPeu

• Global Moderator
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
« Reactie #1111 Gepost op: januari 28, 2012, 10:37:20 »
Zal er ook eens kritisch naar gaan luisteren...kan dat nu ook objectiever doen omdat ik geen interesse meer in de BE's heb.. :-D  HB
Onkyo TX-NR3008 Oppo BDP83 HDI Dune D1 Marantz SA11s1-PM11s1 Metrum Quad Dac Logitech Squeezebox Touch Usher MD-2 BE/ S-520mkII/ HT-1 BK Monolith DF-Samsung-PS507700-Epson TW2900

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #1112 Gepost op: januari 28, 2012, 10:53:57 »
Zal er ook eens kritisch naar gaan luisteren...kan dat nu ook objectiever doen omdat ik geen interesse meer in de BE's heb.. :-D  HB
Altijd goed een objectieve (?) en kritische luisteraar.
Usher BE 718 | Musical Fidelity A5 | Lyngdorf CD-1 | Velodyne SPL-800 Ultra | Panasonic TX-P 46 G10 | Pioneer BDP-320 | Cardas Crosslink | Slinky Links RS1 | WLM

Offline lo

• Donateur!
  • Doe de dingen die je leuk vindt en geniet ervan
« Reactie #1113 Gepost op: januari 28, 2012, 12:16:07 »
Misschien je kabels, IC's en LS kabel, een keer los halen en opnieuw vastmaken. Mogelijk een verslechterd contact waardoor "het laag" minder naar voren komt en het hoog wat wordt benadrukt?
Andere "software" die je niet gewend was?
Een overmatige focus op de SSSSS-en?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17. Dynaudio contour S3.4, audience 72. In opslag marantz CD17mk3KI

Offline Whisper.nl

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Geniet
« Reactie #1114 Gepost op: januari 28, 2012, 13:13:04 »
Ik vind baad het niet dan schaad het niet -> 

1) stekker(s) eens omdraaien ?

2) Heb je je interlinks losgehad. ?? Draai die eens om.

3) heb je speakersnoer losgehad ?? Draai die eens om.

Er zullen er zijn die het kolder vinden. Proef ondervindelijk is mijn ervaring anders.

Succes met je zoektocht.

Groet Whisper
Marantz cd11LE / Accuphase E-305 / Totem Sttaf / Interlink Siltech FTM 4 SG / NordOst flatline / NordOst IC XLR/  power STS met siltech snoer

Homo Sapiens non urinat in ventum...

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #1115 Gepost op: januari 28, 2012, 13:51:58 »
Het is echt vreselijk, niet om aan te horen :no:.

Komende vrijdag heb ik een dag vrij, zal dan eens alle bekabeling loshalen en alles opnieuw aansluiten. Tevens de spanning eens van een andere wandcontactdoos halen, kijken wat dat geeft.

Wel een domper zo :oops:.

Offline still life

• Marantzofiel!
  • Beauty in Chaos & Entropy...
« Reactie #1116 Gepost op: januari 28, 2012, 14:48:07 »
was er geen 2de sub bijgekomen hier ?  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/UD5005 --->  Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300 

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #1117 Gepost op: januari 28, 2012, 14:55:18 »
was er geen 2de sub bijgekomen hier ?  :angel:

:-D

Klopt, maar in den beginne met die 2e was het ook nog een feestje om te luisteren :wink:.

Offline still life

• Marantzofiel!
« Reactie #1118 Gepost op: januari 28, 2012, 15:04:56 »
mss eerder falende techniek dan..
  heb je met alle bronnen problemen ? ook op de tuner bvb ?

Marantz SR7005/UD5005 --->  Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300 

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #1119 Gepost op: januari 29, 2012, 10:07:44 »
mss eerder falende techniek dan..
  heb je met alle bronnen problemen ? ook op de tuner bvb ?
Dank je voor het meedenken :yes:. Betreft bron(nen): ik maak alleen gebruik van een cdp. Heb er ook een Pana HDD en een Pio BD-speler staan maar die zijn slechts aangesloten op de plasma, maken geen deel uit van de stereo-keten.

Offline still life

• Marantzofiel!
« Reactie #1120 Gepost op: januari 29, 2012, 11:35:14 »
toch maar eens kijken wat het doet met die BR-speler dan (als test)

:yes: die zijn meegenomen i/h ontwerp & horen erop te zitten..

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #1121 Gepost op: januari 29, 2012, 12:48:53 »
toch maar eens kijken wat het doet met die BR-speler dan (als test)

:yes: die zijn meegenomen i/h ontwerp & horen erop te zitten..
Ik heb geen idee waar de zekers goed bedoelde opmerking van Gerard op slaat/waar hij uit op maakt dat ik zonder zou draaien, maar ik draai altijd met de frontjes op de speakers :wink:. Allicht dat ik ergens t.b.v. een foto deze hebt verwijderd ¿

Offline gerard

• Marantzofiel!
  • myfi
« Reactie #1122 Gepost op: januari 29, 2012, 16:49:13 »
Uhh foutje van mijn kant dan  HLP ben ik vast met die van andré in de war? Ik heb ze wel eens op een foto voorbij zien komen zonder frontjes... 
Aangezien jij een kritische luisteraar bent, had ik verwacht dat er geen frontjes op je luidsprekers zouden zitten omdat die meestal niet als "audiofiel" worden bestempeld  :roll:
Maar bij ontwerpen met supertweeters is het waarschijnlijk wel beter mét frontjes  :yes:

Iets naar buiten draaien tov de huidige situatie? Neemt het hoog iets af...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Online xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #1123 Gepost op: februari 03, 2012, 14:15:00 »
... 2 weken terug verzocht om de bank-/betalinggegevens zodat ik hier weer een blauw jasje kan aantrekken, maar blijkbaar is het saldo van het forum zo hoog dat donaties niet meer nodig blijken :roll:.

Still waiting ...
Indien vrijdag a.s. nog geen reactie dan ben ik er klaar mee, dan blijf ik wel gewoon in burger i.p.v. in een blauw jasje 8-).
Gisteren hiero gelezen welke drukke en deels ook ellendige tijden onze forum-penningmeester achter de rug heeft - geen wonder dan dat ik geen/laat reply kreeg.

Dan toch nog maar weer wat storten om het hier draaiende te houden :yes:.

Offline lo

• Donateur!
  • Doe de dingen die je leuk vindt en geniet ervan
« Reactie #1124 Gepost op: februari 03, 2012, 14:44:43 »
Lekkere penningmeesters heb je tot je beschikking :-P
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17. Dynaudio contour S3.4, audience 72. In opslag marantz CD17mk3KI